Tajemniczy gen EPAS

Najbardziej spektakularna odpowiedź organizmu na subtelne niedotlenienie wywołane ekspozycją na warunki wysokościowe jest głęboko zakorzeniona w naszym DNA. Organizm człowieka został wyposażony na drodze ewolucji w gen EPAS1, który jest odpowiedzialny między innymi za zdolność adaptowania się człowieka do wysokości. Gen ten koduje białko HIF-1, które w normalnej dla człowieka zawartości tlenu traci swoją aktywność. Dopiero z chwilą wystąpienia nieznacznego niedotlenienia białko to zaczyna wpływać na ekspresję ponad 100 innych genów (przy czym podejrzewa się, że nawet na około 200 genów), które regulują aktywność ok. 700 enzymów. To właśnie dzięki opisanej aktywności czynnika indukowanego hipoksją dochodzi do wzmożonej produkcji erytropoetyny (EPO) i wielu innych pozytywnych efektów jego aktywności, dzięki czemu organizm usprawnia swoją funkcjonalność.

Efekt ten jest wykorzystywany:

  • w sporcie,
  • w medycynie,
  • w odnowie biologicznej,
  • przedłużaniu życia,
  • w rehabilitacji,
  • i innych zastosowaniach.

 

loxys-85

 

Przyprowadzimy góry do Ciebie!

Wydaje się to nieprawdopodobne, ale jest możliwe. Technologia LOXYS umożliwia stworzenie warunków wysokogórskich w każdym fitness klubie i innych salach treningowych. O korzyściach zdrowotnych płynących z treningów wysokościowych można przeczytać tutaj. Jednak najistotniejszą zaletą treningów wysokościowych, oprócz bardzo szybkiej i efektywnej redukcji tkanki tłuszczowej oraz poprawy wydolności, jest długość treningów, a raczej jego krótki czas trwania. Cały trening można zrealizować w ciągu ok. 1 godziny! Co w porównaniu do konwencjonalnych metod treningowych pozwala na osiągnięcie znaczących i bardzo szybkich rezultatów. Dzięki temu zaoszczędzimy czas, a budując idealną sylwetkę jednocześnie zyskamy wydolność organizmu na poziomie mistrzowskim!

Trening w warunkach oferowanych przez LOXYS jest rozwiązaniem, które pozwoli przygotować się do startu na najwyższym profesjonalnym poziomie. Trening wysokościowy, a dokładnie „trening przerywany w hipoksji” (od angielskiego określenia intermittent hypoxic training – IHT) pozwala doprowadzić naszą wydolność wyrażoną w VO2max do wartości indywidulanego optimum. Dzięki czemu możliwe będzie osiągnięcie wyników, które aktualnie znajdują się w sferze marzeń. Istoty jest również fakt, że w warunkach wysokogórskich nie ćwiczy się cały czas. Wystarczą w ciągu roku 2 sesje po 10 – 14 treningów, aby przez cały czas utrzymywać wysoki poziom wydolności. Jednocześnie dzięki treningom wysokościowym dłuższe przerwy są znacznie lepiej tolerowane, a spadek mocy i wydolności jest dużo mniejszy. O skuteczności tworzonej przez nas sztucznej atmosfery wysokogórskiej świadczy fakt, że zaufało nam 34 przedstawicieli różnych dyscyplin sportowych na najwyższym światowym poziomie.

 

loxys-86

 

Taka odpowiedź organizmu na warunki wysokościowe powoduje, że obszar objęty urazem dużo szybciej ulega wyleczeniu, przy jednoczesnej rehabilitacji oddechowej i krążeniowej, dzięki czemu ubytek sprawności fizycznej jest znacznie mniejszy. Aby to osiągnąć, wystarczą krótkotrwałe pobyty (1-2 godziny) w warunkach wysokościowych, a następczy pobyt w „normalnych” warunkach umożliwi organizmowi 100% wykorzystanie tlenu i przyspieszy regenerację tkanek.